Met gepaste trots kunnen we melden dat in een half jaar tijd al meer dan 100 gebruikers regelmatig inloggen in onze online omgeving.

Een mooi aantal, maar het is vooral goed om te zien dat alle gebruikers hun weg snel gevonden krijgen: De uitvoerder loopt met zijn smart Phone langs de watermeters om de nieuwe standen in te voeren, de bemaler ziet aan de gegevens of hij zijn bemaling moet optimaliseren en de aannemer en haar opdrachtgever krijgen een melding als iets niet in orde is en kunnen eenvoudig projectvoorwaarden opgeven of aanpassen.

Ook de waterschappen koppelen positieve ervaringen terug. Men geeft aan zeer tevreden te zijn over het vertrouwen wat geschept wordt en dat de registratie uniform aangeleverd wordt: “We merken vaak dat de opdrachtgever de registratieplicht bij de aannemer neerlegt. We ontvangen daardoor vaak diverse formulieren van één opdrachtgever waardoor we veel werk hebben met het interpreteren van de meetgegevens. Met de GWS-Monitor weten we dat elk project hetzelfde geregistreerd wordt en dat waarderen we enorm”.

 

Rollen:

Sinds juni 2013 hebben we flink moeten puzzelen om ervoor te zorgen dat de GWS-Monitor past in de rol van elke gebruiker. We hebben beheer-, invoer- en kijkersfuncties ontwikkeld met elk specifiek toegewezen functies en kenmerken.

Het gaat bij ontwikkeling niet altijd om uitgebreide tools zoals meldfuncties of de exportmogelijkheid, maar ook vaak om de hele kleine dingen! Zo komt een “kijker” na het kiezen van een project direct bij het projectoverzicht uit, maar zal de invoerder direct naar de meetgegevens gestuurd worden. Dit is misschien geen technisch hoogstandje, maar het zorgt wel voor een optimaal gebruikersgemak. Dit laatste is erg belangrijk, omdat gebruiksgemak de tijdwinst aanzienlijk vergroot. En tijdwinst…daar zit de besparing!